Jump to content

Grand Theft Auto IV Serinin En İyi Oyunu Olmasının 10 Yolu


Dusty

3,014 okunma

 

GTA-4-10-Ways-Best-Game-In-The-Series.jpg?q=50&fit=contain&w=1140&h=&dpr=1.5

 

Liberty City'nin Mükemmelliği:

 

Özgürlük Şehri, başlangıçta Grand Theft Auto III ve PSP yan hikayesi Liberty City Stories'in geçtiği yer olarak belirlendi; ancak bütün konum, Nico Bellic'in gelişi için büyük ölçüde yeniden hayal edildi. Rockstar, PlayStation 2 şaheserlerinden şehri kolayca büyütebilirdi, ancak GTA IV versiyonu tanınması zor fakat her yönden üstün bir şekilde tasarlandı.

 

GTA V ile karşılaştırıldığında, Grand Theft Auto IV çok daha koyu bir tona sahip ve daha az oyuncu bir atmosfere sahip. Özgürlük Şehri'nin sokaklarında yürümek, Los Santos için yaratılan gösterişli aksiyon filmi oyun alanı yerine daha çok ahlaksız bir suç dünyasını hatırlatıyor.

 

 

Liberty-City.jpg?q=50&fit=crop&w=1500&dpr=1.5

Serinin En İyi Hikayesi:

 

Bazı oyuncular için GTA'nın hikayesi sadece bir düşünce arasıdır. Birçok kişi oyunu sadece düzensizce araba sürmek, mağazaları soymak ve şehir sokaklarında rastgele yürüyen yaşlı büyükannelerle kavga etmek için satın alır. Buna rağmen, GTA serisi oyun dünyasının en büyük anlatı başyapıtlarından bazılarına imza atmıştır.

 

Niko Bellic'in hikayesi şu anda onların en büyük zaferi olarak duruyor. Niko, suç, ölüm ve ihanetin onu eski yaşamından kaçmaktan başka seçenek bırakmadığı bir durumda bıraktıktan sonra, yeni bir başlangıç umuduyla Özgürlük Şehri'ne gelir. Niko'nun yapacağı seçimlere bakılmaksızın, oyunun merkezi temaları aynı kalır. Geçmişten kaçış yoktur ve suç asla ödüllendirmez.

 

niko-featurd.jpg?q=50&fit=crop&w=1500&dpr=1.5

 

Gerçekçi Araç Fizikleri:

 

Grand Theft Auto IV'ün sürüş mekaniği, Nisan 2008'de piyasaya sürüldüğü günden beri kutuplaştırıcı olmuştur. GTA III, Vice City ve San Andreas'ın hepsi aynı sürüş mekaniğini kullandığı halde, IV tamamen sistemini değiştirdi ve sonuç, Rockstar'ın beklediği evrensel övgüyü alamadı.

 

Ancak, erişilebilirlik konusunda biraz eksik olabilirken, GTA IV'deki sürüş, herhangi bir açık dünya başlığındaki en gerçekçi olanlardan biridir. Yoğun şehir sokaklarında freni sık sık kullanmadan ilerlemeye çalışmak, birçok oyuncuyu camlarının önünden uçuran büyük bir hata olarak karşımıza çıktı.

 

GTA-4-1.jpg?q=50&fit=crop&w=1500&dpr=1.5

 

Zorlu bir savaş sistemi:

 

Sürüş formülünü yeniden düzenlemeye ek olarak, GTA IV aynı zamanda oyunun nişan alma mekaniğine büyük bir yükseltme getirdi. Oyuncuların düşmanlara kilitlenirken sadece daireler çizerek koşmak yerine, artık siper almak, hedeflerini stratejik olarak seçmek ve atışları uygun şekilde zamanlamak gerekiyordu.

 

GTA V piyasaya sürüldüğünde, savaş sistemi büyük ölçüde IV'ten değişmemişti, tek fark Michael'ın Mermi Zamanı gibi savaş güçlendirmeleri veya Trevor'ın öfke ile tetiklenen Kızıl Sis gibi güçlendirmelerdi. Bu güçlendirmeler oyun için kesinlikle eğlenceli eklemeler olsa da, GTA IV'deki bu eksiklik, zorlu nişancılık konusunda üstün bir başlık yapar.

 

Grand-Theft-Auto-4-Rocket-Launcher.jpg?q=50&fit=crop&w=1500&dpr=1.5

 

Serinin En İyi Kahramanı:

 

Şüphesiz ki Grand Theft Auto V'in hikayesi iddialıydı. Öncesinde çıkan oyunlarda yalnızca bir karakteri kontrol etmenin ardından hikayede üç farklı oynanabilir karakterin olması, formülde çok hoş bir değişiklik olarak karşılandı. Ancak, bu yaklaşımın bazı dezavantajları olduğu açıkça görüldü.

 

Michael, Trevor ve Franklin her biri kendi başlarına harika karakterler olsa da, üçü arasında geçiş yapmak özellikle kimseyle özel bir bağ kurmayı daha zor hale getiriyor. Sonuç olarak, GTA IV'teki Niko Bellic, devam oyunundaki neredeyse aşırı karakterleri kontrol eden oyunculara göre çok daha kişisel, anlaşılabilir ve insani bir his uyandırıyor. Niko ayrıca oldukça etkileyici alıntılara sahip.

 

7-Niko-Bellic-from-Rockstars-Grand-Theft-Auto-IV.jpg?q=50&fit=crop&w=1500&dpr=1.5

 

Daha İyi Yardımcı Karakterler:
 

Güçlü bir baş kahraman elbette herhangi bir oyundaki önemli bir yön, ancak birçok durumda, NPC'ler (oyun içi karakterler) oyuncular üzerinde en uzun süreli etki bırakanlardır. GTA V'de Lamar ve Lester gibi sevilen NPC'ler olsa da, önceki oyundaki öncü karakterlere kıyasla çok da başarılı değiller.

 

GTA IV hikayesi boyunca, Niko'nun kuzeni Roman, hünerleriyle hem sahneyi hem de oyuncu kalplerini tekrar tekrar çalmayı başarıyor. Şüphesiz ki serinin tarihindeki en komik karakterlerden biridir. Roman'ın yanı sıra, Brucie, Manny ve Little Jacob'ın dikkat çeken performansları, Grand Theft Auto IV'ün en iyi kadroya sahip olduğunu açıkça gösteriyor.

 

 

Niko-Little-Jacob-in-Cop-Car-GTA-4.jpg?q=50&fit=crop&w=943&dpr=1.5

Flört ve İlişkiler: 

 

Niko'yu kontrol ederken oyuncular, birkaç farklı kadınla ilişkiyi sürdürebilir ve randevulara gidebilirler. Ayrıca, Niko arkadaşlarıyla bowling, dart gibi çeşitli sosyal etkinliklere katılabilir veya yerel bir striptiz kulübünü ziyaret edebilir.

 

Bunların çoğu Grand Theft Auto V'de eksik. Oyuncular ara sıra eşle beraber olma ziyaretini alabilirler, ancak bunun dışında San Andreas ve IV'de bulunan ilişki yönü oyunun tamamen dışında kalmıştır.

 

GTA-4-Niko-and-Michelle-Dating.jpg?q=50&fit=crop&w=1500&dpr=1.5

 

Minik Oyun Çılgınlığı: 

 

GTA V'de komşuyu vurmayı içermeyen bazı yan etkinlikler bulunsa da, GTA IV'deki kadar çok seçenek mevcut değil. Bu, Grand Theft Auto Online'ın sürekli evrilen durumu göz önüne alındığında kafa karıştırıcı bir gerçektir.

 

Yine de, hayranlar Rockstar'ın bu sevilen yan etkinlikleri bir gün geri getireceği umudunu taşıyor. Rockstar'ın çevrimiçi teklifinde sunulan tüm olanaklar göz önüne alındığında, şirketin geçmişte başarılı bir şekilde yaptığı gibi hava hokeyi, bilardo veya bowling gibi oyunları tanıtmak zor olmaz gibi görünüyor.

 

GTA-4-Air-Hockey-Bowling-Mini-Games.jpg?q=50&fit=crop&w=1500&dpr=1.5

 

Tek Oyunculu DLC:

 

GTA V, PS4 ve Xbox One'da piyasaya sürüldüğünden beri, Grand Theft Auto hayranları yeni serinin ne zaman geleceğini merakla bekliyor. GTA Online büyük ölçüde karlı bir başarı olabilir, ancak oyuncular başka bir harika GTA hikayesi istiyor. Bu kadar etkileyici karakter tanıtıldığında, gerçek suç, seyircilere daha fazla zaman vermemektir.

 

GTA IV'ün yaptığı gibi, GTA V'in de hikaye tabanlı bazı ek paketler alması gerçekten harika olurdu. Aynı mekanda ve zamanda geçse de, Kayıp ve Lanetliler ile Eşcinsel Tony'nin Serenadı, GTA IV'ün anlatısını mükemmel bir şekilde genişletti. Hatta şu an bile, bu bölümler üretilmiş en iyi ek paketlerden bazıları olarak kabul ediliyor.

 

gta-4-lost-and-the-damned-dlc-remaster-rumor.jpg?q=50&fit=crop&w=1500&dpr=1.5

 

Mikro İşlem Yok:

 

Bir zamanlar bir oyunun perakende fiyatının ötesinde bir kuruş harcamak düşünülemez bir durum olarak kabul edilirdi. Bu, önceden sipariş vermenin önerildiği ve "zorunlu çevrimiçi bağlantı" ifadesinin isyan çıkarma ihtimali olduğu daha basit bir zamandı.

 

Şimdi görünüşe göre her oyun sürekli bir çevrimiçi bağlantı gerektiriyor ve oyuncuların cüzdanlarından ekstra para çekmeye çalışıyor. Grand Theft Auto Online'ın köpek balığı kartı sisteminde elbette bir değer bulunuyor, ancak Grand Theft Auto IV'ü oynamak ve oyunların bu kadar ticarileşmeden önceki günleri özlememek zor.

 

GTA-Online-Shark-Cards-microtransactions-Grand-Theft-Auto-Economy-Inflation-Bad.jpg?q=50&fit=crop&w=1500&dpr=1.5

  • Beğen 2

8 Yorum


Önerilen Yorumlar

Misafir
Bir yorum ekle...

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömüldü.   Bunun yerine bağlantı olarak görüntüle

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...