Jump to content

Nedir Bu C.R.A.S.H?


Glitchrain

Önerilen İletiler

NEDİR BU CRASH?: Sokak Serserilerine Karşı Topluluk Kaynakları (CRASH), Los Angeles Polis Departmanına bağlı, 1979 ile 2000 yılları arasında çete bağlantılı suçlarla mücadele etmekle görevli özel bir çete istihbarat birimiydi. Birim, Los Angeles, Kaliforniya'nın Güney Merkez bölgesinde kuruldu. Bu dönemde artan çete şiddetiyle mücadele etmek için Amerika Birleşik Devletleri'ne başvurdu. LAPD'nin 18 bölümünün her birine, öncelikli hedefi şehirdeki çete bağlantılı suçları bastırmak olan ve esas olarak yasadışı uyuşturucu ticaretindeki artıştan kaynaklanan bir CRASH birimi atanmış durumdaydı. CRASH, 1997'de Rampart skandalına konu oldu; bu skandal, birim içinde cinayetlere karışma, gasp, polis vahşeti, delil toplama ve çete faaliyetlerine katılım da dahil olmak üzere yaygın polis yolsuzluğunu ortaya çıkardı. CRASH 2000 yılında dağıtıldı ve yerini LAPD Çetesi ve Narkotik Bölümü aldı.
2.jpg.41651ff0c168ce9b3b3b28db24698aa6.jpgCRASH TARİHİ: 1973'e gelindiğinde, Los Angeles, Kaliforniya'nın Güney Merkez bölgesinde bulunan Los Angeles Polis Departmanının 77. Cadde Bölümünde sokak çeteleri hızla bir sorun haline geliyordu. Güney Bürosu'nun komutanı, 77. Cadde Bölümü operasyonlarından sorumlu ve nihai olarak Polis Şefi Edward M. Davis'e karşı sorumlu olan Şef Yardımcısı Lou Sporrer, üniformalı memurlardan ve sivil kıyafetli bir istihbarat bölümünden oluşan bir birim oluşturdu. İkisi birleştirildi ve çete faaliyetlerini aşağılama fikriyle "Sokak Serserilerine Karşı Toplam Kaynaklar" ifadesinin kısaltması olan 77. Sokak Bölümü ÇÖP olarak tanımlandı. Topluluk aktivistleri, adın çete üyelerini insanlıktan çıkardığını belirterek, ÇÖP birimini ortadan kaldırma çabalarına başladı. Sporrer, Total için "T"nin Topluluk için "C" olması ve TRASH'in CRASH haline gelmesiyle bir isim değişikliğini kabul etti. CRASH memurları, çete bağlantılı suçları önlemenin yanı sıra, kendilerine atanan belirli bir çete hakkında da bilgi almak ve bu bilgiyi bölgeler arasında aktarmak zorundaydı. CRASH görevlilerinin "hareket ve aktivite özgürlüğü" ve "gung ho" doğası, bazılarının kendi aralarında ve tüm CRASH birimi arasında tartışmalara yol açmasını sağladı. 1980'lerde uyuşturucu ticaretinin, özellikle de crack kokainin piyasaya sürülmesinin bir sonucu olarak çete şiddeti dramatik bir şekilde artmaya başladı.
7.png.fd3d55983019be4456d40d4b18b8543f.pngÇEKİÇ OPERASYONU HK: Çekiç Operasyonu, 1987'de Güney Merkez Los Angeles'taki çete şiddetini engellemek için başlayan CRASH liderliğindeki bir girişimdi. Artan çete şiddeti ve yedi kişinin ölümüyle sonuçlanan arabalı cinayet sonucunda, dönemin Polis Şefi Daryl Gates, şüpheli çete üyelerini tutuklamak için CRASH görevlilerini göndererek karşılık verdi. Bu operasyonun doruğa ulaştığı Nisan 1988'de, tek bir hafta sonu içinde bin polis memuru tarafından 1.453 kişi tutuklandı. İlk tutuklamaların çokluğuna rağmen, bunlar yalnızca 60 ağır suçtan tutuklamayla sonuçlandı ve yalnızca 32 olayda suçlamada bulunuldu. Bazıları tarafından başarılı sayılsa da, bu operasyon ve LAPD ırkçılık suçlamalarıyla karalandı; Bazıları, Çekiç Operasyonu'nun, "kent teröristleri" ve "acımasız katiller" olarak etiketlenen Afro-Amerikan ve İspanyol gençleri hedef alarak yoğun bir şekilde ırksal profilleme kullandığına inanıyordu. Ancak operasyonun savunucuları, tutuklanan tüm çete üyelerinin haklarında tutuklama kararı olması nedeniyle operasyonun ayrımcı olmadığını ileri sürdü.
12.thumb.png.c34c061552df63f19c5499f4cafbafff.pngRAMPART BÖLÜMÜ CRASH SKANDALI:  Her LAPD devriye bölümünün içinde konuşlanmış bir CRASH birimi vardı. En önde gelen CRASH birimlerinden biri Rampart Tümeni'nde konuşlanmıştı. 26 Şubat 1998'de Rampart CRASH memuru Brian Hewitt açığa alındı ve daha sonra Ismail Jiminez'in dövülmesi ve boğulmasının örtbas edildiği yönünde iddialar ortaya çıkınca görevinden alındı. Hewitt, şüphelinin çete faaliyetlerine dair kanıt sunmayı reddetmesi üzerine bir röportaj odasında Jiminez'i boğmakla suçlandı. Jiminez hastanede dayak yediğini bildirdiğinde, deliller Hewitt'i de ilgilendiriyordu ve Haklar Kurulu duruşmasında onun işine son verilmesine yol açtı. Ağustos 1998'de, Şef Bernard Parks'ın Los Angeles Polis Departmanı reformlarına ilişkin Bağımsız Komisyon'un "esasen tamamlanmış" olduğunu iddia ettiği ay, dokuz yıllık LAPD gazisi olan memur Rafael Pérez, altı pound çalma suçlamasıyla tutuklandı. Bakanlığın Mülkiyet Bölümü'nden kilogram) kokain. Pérez başlangıçta satılık kokain bulundurmak, büyük hırsızlık ve sahtecilik suçlarından yargılanmıştı. Aynı yılın 7 Aralık'ındaki yanlış yargılamanın ardından, Pérez'in kokain hırsızlığına ilişkin daha fazla rapor ortaya çıktı. Eylül 1999'da, kovuşturmaya karşı kısmi dokunulmazlık karşılığında, yetmiş CRASH memurunun dahil olduğu bir suiistimal ve suiistimal modeli hakkında ifade verdi ve binlerce cezai mahkûmiyet kararının bozulmasıyla tehdit etti. Savunma pazarlığının bir parçası olarak Pérez, Rampart Bölümü'nün çete karşıtı biriminden çok sayıda memuru olaya dahil ederek, rutin olarak çete üyelerini dövdüklerini, şüpheliler hakkında delil yerleştirdiklerini, raporları tahrif ettiklerini ve sebepsiz silahlı saldırıları örtbas ettiklerini anlattı. Mayıs 2001 itibariyle, Rampart soruşturması elli sekiz memuru bir iç idari kurul huzuruna çıkarmıştı. Bunlardan 12'si açığa alındı, yedisi istifa etti ve beşinin işine son verildi. Perez, 12 Ekim 1996'da Nino Durden ve Perez tarafından vurulan 18. Sokak Çetesi üyesi Javier Ovando'ya komplo kurduğunu itiraf etti.

Kaliforniya Eyalet Kütüphanecisi Kevin Starr, 1990'larda Kaliforniya tarihinde şöyle yazmıştı: "CRASH... aslında şehirdeki en belalı çete haline geldi."
8.png.e332455ce04d2a2fe6ca0bd1f095f7cc.pngSoru: Gangsterlerle yeterince ilişki kurmak için ne yapabilirim?

Cevap: Her gün sekiz saat boyunca dışarı çıkıp onlarla etkileşime geçersiniz, CRASH'te yapmanız gereken iş budur; bu gangsterlere gitmek ve her gün onlarla konuşmaktır. Onları tanımanın tek yolu budur.

Soru: Gerçekten onları tanıyabilir misiniz?

Cevap: Evet, elbette. Otoparka gidin ve arabaya gelecekler. "Hey, Liddy, neler oluyor?" "Hey millet, neler oluyor?" Seni tanıyorlar. Size "Hey, iki gündür yoktunuz. Neredeydiniz? Yeni bir araba aldınız" diyecekler. Sizin hakkınızda her şeyi biliyorlar çünkü bazı durumlarda onlar da aynı şeyi yapmaya çalışıyorlar. Ne zaman yaklaştığınızı, her zaman yakında olup olmadığınızı, gizlenip saklanmadığınızı veya yaklaştığınızda çok fazla gürültü yapıp yapmadığınızı biliyorlar. Ve seni memur olarak değerlendirecekler. CRASH memurunun devriye memurlarından farklı olduğunu biliyorlar.

Soru: CRASH polisi olarak en korkunç anın neydi?

Cevap: Bence en korkutucu anlar, bir başkasının yardım istediği ve sizin ne olduğunu bilmediğiniz anlar. Memurlar ateş edildiğini bildiriyor. Tur falan yapıyorlar. Yardım çağrısına doğru gidiyorsunuz ve tanıdığınız herhangi bir polis memurunun kanadığını veya yaralandığını bilmiyorsunuz. Benzer bir şey. Ve vurulduğunuz zamanlar vardır. Yani elbette bunlar korkutucu.

Soru: Hepiniz elit bir ekibin parçası olduğunuzu hissettiniz mi?

Cevap: Evet, biz özeldik; herkesten daha iyi olduğumuz anlamında değil. Ama biz uzmanlaşmış bir birimdik. Siyah beyaz araba kullanmak yerine işaretsiz arabaları kullanmak zorunda kaldık. Normal telsiz araması işlerine takılıp kalmadık. Bir dereceye kadar ne yapmak istediğimizi seçmeliyiz.

tarihinde Glitchrain tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Görüşmeye katıl

Şimdi yayınlayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Bir hesabınız varsa, şimdi oturum açın.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömüldü.   Bunun yerine bağlantı olarak görüntüle

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    • Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.
×
×
  • Yeni Oluştur...