Jump to content

Sanal Oyunculuk: Karakter Yönetimi


Önerilen İletiler

Oluşturuldu: (düzenlendi)

 


 

SANAL OYUNCULUK: KARAKTER YÖNETİMİ

 


 

Tavsiye

 

 

1. Oyun içinde kendine şunu sor: Ortalama bir insan bunu yapar mı?
Bu soruyu kendi kendine sorma alışkanlığı edinmelisin çünkü bir kullanıcı sana, "Bu eylemi gerçek hayatta yapar mıydın?" diye sorduğunda, ona bu sayede gerçekleştirdiğin rol hakkında içi dolu bir cevap verebilirsin. Belki sen gerçek hayatta birine ateş edebilir veya bir polis memurundan kaçabilirsin fakat ortalama bir insan bunu yapar mı? Hayır.

 

 

2. /ame kullanımı: Tekrarlanan eylemler.

Oyun içinde dönen sohbet gereği karakterinizin durmadan gülmesi veya bir eylemi kısa aralıklarla tekrar etmesi gerekebilir. Bu tarz durumlarda oyuncular, genellikle sağduyulu bir bakış açısıyla düşünerek diğer oyuncuların sohbet ekranının kirlenmemesi için art arda emotelar vermekten kaçınır. Rol komutlarının yalnızca /me ve /do'dan ibaret olmadığını unutmayın, /ame'yi sık sık rollerinize dahil edebilirsiniz. Bunu animasyonlarla desteklemek veya işin içine kültür katmak, gerçek bir rol atmosferi oluşturma konusunda kesinlikle yardımcı faktörlerdendir.

 


3. Alışkanlık haline getir: Kanıt toplamak.
Psikopat, sorunlu ve tamamen zırdeli bir karakter mi yönetmek istiyorsun? Bunu yapabilirsin. Unutmaman gereken; Vice Online içinde bir karakterin oyuna başlar başlamaz fevri, akıl dışı hareketler sergileyemeyeceğidir. Uzun bir süreç içinde karakter, başına gelen olaylar sonucunda büyük problemler yaşayabilir ve normal bir insana göre ekstrem, akıl almaz hareketler sergileyebilir. Tüm bu süreci, gelecekte sana sorun çıkarmaması için yer yer çeşitli yollarla kayıt altına almaya çalış. Oyun dışı isteklerden dolayı evrende mantık dışı hareketler yapılması, hoş karşılanan bir durum değildir fakat bir eylemin gerçekten mantıklı bir açıklaması varsa o zaman durum, gerçekçilik kapsamında değerlendirilmeye müsait olur.

 

 

4. Sağduyulu olmaya çalış: Yönetici uygulamaları.

Bir yöneticinin rolünü durdurduğunu, bu rolü geçersiz kıldığını ve seni hapse attığını ya da oyundan yasakladığını düşün. Bu durumda, kendine göre haklı olduğun için muhtemelen o yöneticiye -en azından- içinden küfretmeye başlarsın. İşe farklı yönden bakalım. Platform, bünyesine katılacak yeni ekip arkadaşlarını seçerken yalnızca en iyilerini arar ve kaliteyi daima korumaya çalışır. Bu konuda sayı veya gereklilik durumları sebebiyle kaliteden taviz verilmez. İşin aslı; bir yönetici herhangi bir duruma müdahale edip işlem uyguladığında, muhtemelen o konuda gerçekten bilgi sahibidir. Kararsızlığın yüzde bir olduğu hallerde bile bir yönetici kesinlikle herhangi bir olaya müdahalede bulunmaz, işlem uygulamaz. Peki hatalar olmaz mı? Pek tabii olabilir; yetkili, oyuncu ayırt etmeden tüm platform üyelerinin birer insan olduğunu göz ardı edemeyiz. Böylesi durumlarda itiraz etme hakkı, forum temyizi yoluyla daima topluluk oyuncularına aittir.

 

İtiraz durumlarında takındığın tavır ve nezaketin, hakkında verilecek son kararda kesinlikle etkili olur. Yanlışın sana ait olduğunu fark ettiğinde bunu bir öğrenme fırsatı olarak değerlendir ve kibarca talebini sonlandır. Haklı olduğunu düşünüyorsan, konuyla ilgili var olan delillerini paylaşmaktan kaçınmamalısın. Unutmadan; dürüstlük, birbirinden farklı ahlaki anlayışlara göre bile saygıyla karşılanır. Yönetim ekibinin, uğraşları gereği çoğu zaman birçok -çarpıtılmış- hikaye dinlediğini ve bu konuda titiz davrandığını bilmelisin.

 


 

Gerçekçilik ve Karakter Gelişimi

 

Giriş (Quality & Continuity)

 

Her eylem gerçek zamanlı olarak kabul edilir. Oyun sunucusuna giriş yaptığın andan itibaren çıkana dek artık sen, sen değilsin. Herhangi bir sebepten dolayı bilgisayar başından uzaklaşman gerekebilir ve bu doğrultuda AFK kalmış olabilirsin. O esnada karakterin bir soyguna mı uğradı? Üzülerek söylemeliyim, buna itiraz etme hakkın -gaspı yapan oyuncu etik dışı bir iş yapmış olsa da- bulunmaz. Bir karakter her an yaşar; dimdik dursa da, cevap vermekten kaçınsa da, en ufak bir yaşam belirtisi göstermese de -CK olmadığı sürece- yaşar. Karakterinin yürüyüşünü, konuşma tarzını, gelecek planlarını ve şu an içinde bulunduğu durumu iyice gözden geçirmeli, kendince yapılandırmalısın.

 

Unutmadan; Birleşik Devletler bir göçmen ülkesidir, bu yadsınamaz bir gerçek. Fakat bu ülkede yaşayan insanların çoğunluğunun atalarının yüzyıllar önce Birleşik Devletler'e ayak bastığını ve pek çoğunun kökenini dahi hatırlayamadığını aklının bir köşesinde tutmalısın. Aynı şekilde çoğu insan zengin değildir, çoğu insan anne ve babasını çocukken bir trafik kazasında kaybetmez ve çoğu genç, genç yaşta köşeyi dönmenin bir yolunu bulamaz. İstisnalar kaideyi bozmaz, diyerek bu konuda da bir dipnot geçmiş olmakta fayda görüyorum.

 

"Rol oyunları sanal bir oyunculuk hobisidir."


 

Karakter Planlama

 

Bir karakterle oynamaya başlamadan önce bunun üzerine düşünmelisin. Karakterinin görünümüne dair kabataslak bir fikir, onun giyim tarzı, modadan anlayıp anlamadığı, insan ilişkileri, kültürü, şu anki yaşı ve bu yaşa gelene dek deneyimlediği tecrübeler, kısa ve uzun vadedeki gelecek planları, siyasi eğilimi, dini inancı gibi birbirinden ayrı başlıklar, gelecekte karakter gelişimi yönünden işine yarayacak. Pek tabii bazı durumları akışına bırakmak gerekir. Gerçekten detaylı bir karakter tasarlamış olabilirsin fakat oyun içinde karakterinin başına gelenlere göre planlarında değişiklik yapman gerekebileceğini, kafandaki fikirlerin bir anda çöp olabileceği unutma.

 

image.jpeg.4756dd760c02e73deda1533e8ea584d1.jpeg

 

"Karakterin de bir karakter sahibi olmalı ve bu dürtülerinden kolay kolay vazgeçememeli."


 

Gerçekçi Eylemler

 

Karakterinin eylemleri gerçekçilik açısından üst düzey öneme sahiptir. Bir sokak serserisini yönetiyorsan kadın karakterlere karşı kibar davranman gerekmez. Ciddiyim, yolda gördüğün tüm kadın karakterlere rahatça laf atabilirsin. Burası sadece bir oyun platformu, hiç kimse seni oyun içerisinde -rolsel kapsamda- yaptıklarından dolayı yargılamayacak. Elbette karakter tiplemelerine dair örnekler çoğaltılabilir. Bu konuda önemli olan, karakterinin tutarlılığıdır. Bir beyefendi, bir serseri, hanımefendi veya kötü bir kız; kendin için hangi karakteri seçersen seç, gerçek bir kişiliği canlandırıyormuş gibi davranman gerektiğini unutmamalısın.

 

Korku V. Cesaret

Korku her insanın sahip olduğu duygu yelpazelerinden biridir. Biliyorum, gerçek hayatta aslında pek korkmayacağın veya farklı tepkiler verebileceğin bazı olaylara oyun içerisinde daha uysal şekilde karşılık vermen gerekiyor. Gerçek hayatta birisi sana bıçak çekip tehdit ederek paranı almak istediğinde ona karşı koymayı deneyebilir, bir kavga başlatabilirsin. Belirtmeliyim, bunu gerçek hayatta da pek önermem. Mal, candan önemli değildir. Korku rolüyle ilgili düzenlemeler ve daha fazlası, kesinlikle bir sanal evreni gerçekçiliğe en yakın hale getirmek içindir. Peki herkes sıradan, herkes korkak mı olmalı? Hayır. Bazı insanlar, diğerlerine göre daha cesurdur ve bazıları, diğerlerine göre daha farklı bir hayatı tercih eder. Bir rol oyununda daha geniş kapsamda tepkiler verebilmek için karakterinin öncelikle kendini ispatlamış olması beklenir. Uzun zamandır çete faaliyetleri yürüten, bu rolleriyle artık platform tarafından kabul görmüş bir oyuncusun ve karakterini yönetmeye devam ediyorsun. Karakterin, diğer birçok karaktere göre karşılaştığı zorluklar karşısında daha agresif bir tutum sergileyebilir, korku rolünden içinde bulunduğu duruma göre ödün verebilir. Tüm bu senaryolar için platformun henüz çok yeni olduğunu unutmamalısınız. Bunlara, sadece gerçek bir karakter yönetimi ve süreç açısından değiniyorum. Önemli olan, karakterin oyun içinde gerçekten yaşatılması ve yapacağı eylemlerin bir dayanak noktasının bulunmasıdır.

 

Kolluk Kuvvetleri

Yine kolluk kuvvetleriyle etkileşim konusunda da benzer bir durum öne çıkıyor. Gerçek hayatta insanlar legal ve illegal olarak ikiye ayrılmaz, en kötüsünden en iyisine her insan, kendini yalnızca bir insan olarak tanımlar. Karakterin ne denli acımasız, serseri bir imaja sahip olursa olsun, kimse polis memurlarıyla veya bir güvenlik görevlisiyle başını belaya sokmak istemez. Mesleki unvanların ön plana çıkmadığı durumlarda elbette hem insanlar hem de oyundaki karakterler birbirlerinin herhangi bir hareketinden veya sözünden hoşnut olmayabilir, bu iş sözlü veya fiziksel bir kavgaya neden olabilir. Bahsettiğim konu daha çok trafik çevirmelerini ve yasa dışı eylemleri kapsıyor. Suçlu değilken suçlu olmak, cezaevinde iki ay yatacakken beş yıl yatmak veya kaçak değilken kaçak durumuna düşmek pek mantıklı sayılmaz. Buna, ölüm korkusu da dahildir. Bir olay esnasında karakterinin tek çıkış yolu polis memurlarına direnmek, onlara karşı çıkmak veya zarar vermek değilse bunu role dökmen, muhtemelen oyun dışı alacağın zevkin veya adrenalin tutkusunun oyuna eş oranda yansımasıdır. Bu bağlamda da işin içine yine gerçekçilik ve oyun arasındaki ince çizgi, rollerdeki kalite faktörü girer.

 

Sağduyu & Uyum Sağlama

Yüksek drama içeren acıklı rollerin zaman içinde oyuncuları ne düzeyde sıktığını biliyorum, o oyuncular arasındayım. İyi bir rol oyuncususun ve rollerde gerçekleşen her değişkene gerçek bir rolcü gibi cevap veriyorsun. Karakterine yanlışlıkla da olsa bir araba mı çarptı? Yaralı rolü yap. Bir ihlalci, karakterine gerçek bir sebep yokken mi saldırdı? Yaralı rolü yap. Bunun ne kadar can sıkıcı olduğunu tahmin edebiliyorum. Kalite bakımından henüz gerçek anlamda oturmamış veya bu amacı aslında hiç gütmeyen bazı platformlarda rol yapmak zorlayıcı olabilir fakat üzülme, Vice Online'dasın. Herhangi bir eylem yanlışlıkla da gerçekleşse, dramadan uzak kalmayı da tercih etsen, eğer bir olay yaşandıysa ona uyum sağla. Genelde tanık olunanın aksine, bu durum sürekli olarak tekrar etmeyecek. Amacı gerçek anlamda rol yapmak olan insanların bulunduğu bir platformda herkes araç sürüşlerine dikkat eder, herkes kurallara uyum sağlar ve her oyuncu birbirine karşı anlayışlı bir biçimde yaklaşır. Bu ortak nezaket silsilesi işin sonunda her kullanıcı için gerçekçi görünen bir atmosfere, rol konusunda imkan çeşitliliğine ve işleyişte kolaylığa olanak sağlar. Elbette istisnai durumlar meydana gelebilir, önemli olan bunu en aza indirgemektir. Yine gözden kaçıranlar için belirtmemde fayda var; kaza eseri meydana gelen bir olayda pek tabii rapor gönderebilir, durumun iptalini isteyebilirsin. Unutmaman gereken, bu tür kaza veya hata anlarında bir yönetici onaylamadan oyuncuların konuyla ilgili iptal kararı vermemesi gerektiğidir. 

 

image.png.0e668599b4176835c985d0cf97ee8b18.png

 

"Rol bilgin ve genel kültürünü alçakgönüllü bir duruşla birleştirdiğinde inan bana, işin kolaylaşacak."


 

Araç Kullanımı
 

Sunucuda bir karakter oluşturmayı başardın, oyun sunucusunu öğrenmenin ilk adımlarındasın ve nihayet bir arabaya ihtiyacın var. Gerçek hayatta herkesin bir arabası veya motosikleti, taşıtı olmazken bunun bir oyun evreninde ne düzeyde gerekli olabileceğinin farkındayım. Kendine bir araç satın alabilirsin, dert değil. Bu konuda dikkat etmen gereken ana faktör, sürüşlerinin gerçekçiliği olacak. Kendini henüz on altı yaşında olan genç bir Amerikan vatandaşının yerine koy. Yasal olarak bir araç sahibi olmaya yaşın artık müsait ve ilk arabanı satın aldın, heyecanlısın. Ve evet, biraz da amatör... Karakterinin daha önce bir taşıt kullanımı geçmişi yoksa bir sürücü lisansına sahip olsan bile amatör sürüş rolleri yapabilir, bunu kullanacağın emotelar ile diğer oyunculara yansıtabilirsin. Emin ol, bu seni pek çoğunun gözünde gerçek ve havalı bir rol oyuncusu gibi gösterecek. Karakterin fazla kilolu olmamasına rağmen eğer görece ağır bir motosiklet kullanıyorsa onu zapt etmekte zorlanabilir. Kullandığın araç manuel vitese sahipse ve sen de amatör bir sürücüysen, yer yer aracını stop ettirebilirsin. Peki karakterin gerçek bir şoför mü? Bu durumda sürüş hızına, trafik kurallarına, yaya önceliğine ve daha fazlasına özen göstermelisin. Gece saat dörtte, oyun içinde kimse yokken gerçekten kırmızı ışık yandığına durup beklemeyeceğini biliyorum. İşin bu denli sıkı tutulmadığına emin olabilirsin. Sadece Dominic Toretto izlenimi verecek sürüşler yapmaktan kaçınman, işi biraz da gerçek hayatla kıyaslaman yeterli olacak.

 

 

image.png.276ea5d01cdc13154de2c818a6928c0f.png

 

"Kanuni hız sınırı Los Santos'ta 60mph, eyaletler arasında ise 90mph olarak kabul edilir."


 

Karakter Ölümü (CK)

 

İsteğin dahilinde veya istemesen dahi meydana gelen bir rol zinciri sonucunda artık karakterinin mühleti doldu, karakterin öldü. Onaylanan bir karakter ölümü talebi üzerine, ölüm izni verilen karakter sahibine bir defaya mahsus olmak üzere isim değiştirmesi adına yardım edilir. Bu yardım, talep yoluyla ölüm izni alınmayan karakter sahiplerini veya oyuncunun korku rolü hakkında yetersiz çabası nedeniyle verilen izinleri kapsamaz. Yeni bir karaktere geçtin, peki şimdi ne yapacaksın? Yeni karakterin, önceki karakterinin eşi, kardeşi, bir akrabası veya tanıdığı olamaz. Eski karakterini tamamen unut, artık yeni bir karakteri yönetiyorsun. Bu konuya açıklık getirmek gerekirse; bir önceki karakteriyle LEO oluşumları içerisinde rol yapan bir oyuncu, yeni bir karakteriyle de aynı oluşumda rollerini sürdürebilir veya legal, illegal fark etmeksizin oyuncu topluluğu tarafından kurulan bir oluşumda rol yapan oyuncu, yeni karakterinde de aynı oluşumda rol yapmaya devam edebilir. Önemli olan, iki karakter arasında gerçekten bir bağ veya net bir benzerlik bulunmamasıdır. Pek tabii ölen karakterinin intikamı, soruşturması veya onunla ilgili farklı türde gerçekleşecek olan rollere yeni karakterinle katılman, bu konuya dahil olman etik karşılanmayacaktır. Vice Online, karakter ölümlerinden sonra kalite amacı güden birçok platformun aksine, oyuncunun sahip olduğu mal varlığında yüzdesel bir kısıtlama veya kesinti işlemi uygulamaz.

 

 

image.jpeg.89a1be4224c6f7bf4c33e14527a00c87.jpeg

 

"Ölümü kabullenmemek için geçerli bir nedenin varsa bu duruma itiraz etmekten çekinme."


 

Uyuşturucu Gerçekçiliği

 

Bağımlı Dikkati

Karakterin karanlık bir sokakta dikilen ve pek iç açıcı bakışlara sahip olmayan birinden çekinir miydi? Babayiğit, bu işlerin kitabını yazmış bir karakter yönetiyorsan muhtemelen karakterin epey cesur olacak ama dur, böyle bir karakter yönetebilmek çokça vakit alır. Günün sonunda çoğu kişi, kendisi bir bağımlı olsa dahi ihtiyacını gidermek için önüne rastgele denk gelen karanlık bir yüze güvenmez. Unutma, gece vakti köşe başında duran kapüşonlu adamlar genelde tehlikelidir. Bu bağlamda, bağımlı bir karakter dahi bağımlılığını ve içinde bulunduğu hayatı öne sürerek önüne gelen herkese güvenemez, işlerini kolayca halledemez. İrtibat, senaryo ve kontak bu tarz roller için daima büyük önem taşır.

 

Tedarikçilik

Karakterinin patronu parayı seven, hızlı para kazanmak isteyen bir tip. Ona, onun verdiklerinin karşılığını ödemek için çabuk davranmalısın fakat bunu yaparken karakterinin deşifre olmaması önemli. Bu rolü yapan bir oyuncunun hiç tanımadığı bir insana gidip "Toz lazım mı?" gibi tabirlerde -en azından bu platformda- bulunmayacağını biliyorum. Yine de bir köşe başı tutmak, sürekli olarak kuşku uyandıracak şekilde orada öylece beklemek pek mantıklı sayılmaz. Genelde satıcılar kendi müşteri kitlelerini bulduğunda müşterileri onları telefonla arar, yerini söyler ve birlikte bir saat üzerinde anlaşırlar. Günümüzde yeraltı işlerinde dahi hizmet yelpazesi geniştir. Çoğunluğu motosikletli olan tedarikçiler, anlaştıkları yer üzere o konuma gidip müşterilerine teslimatı iletir. Böylece tedarikçi sabit bir yerde beklemek zorunda kalmaz, kazandığı kirli parayı ezerken serbest şekilde dolaşır ve yakalanma korkusunu en aza indirgemiş olur. Elbette işe yeni başlayan acemilerin şüphe çekmesi, kendi işlerinde profesyonellikten nispeten uzak kalması beklenti dahilindedir. 

 

Yine çoğu kullanıcı halka açık yerlerde bu gibi rollerin yapılmasının kesinlikle yasak olduğunu düşünür. Özellikle bar, gece kulübü ve diğer eğlence mekanları, aslında gerçek hayatta bu tür ticaretlerin en sık döndüğü yerler arasındadır. Evet, yasa dışı eylemler yaparken bir karakter kesinlikle önce kendini düşünmeli, açık vermemeye özen göstermelidir fakat yasal veya yasa dışı iş yapan herkes, potansiyel müşteri kitlesini bulduğunda bu fırsatı kolay kolay kaçırmayacaktır. Toplu alanlarda bu gibi rollere girişebilir, karakterin için bu ticaretin rolünü yapabilirsin. Pek çok konuda olduğu gibi bu konuda da ana kural gerçekçiliktir. Duruma uyanmaması gereken kişileri uyandırmamalı, sırf bir eğlence mekanında olduğun için orada bulunan herkesin bir bağımlı olduğunu düşünmemelisin.

 

 

 

image.jpeg.2551a341daeda7d1bf048cc9949a5d1c.jpeg

 

"İyi adamlar ün sayesinde yükselirken şöhret, kötüler için bir yıkımdır."


 

Monotonlaşmış Rol Kültürü

 

Uzun yılların ardından roleplay, kendine has bir kültür oluşturarak gerçek hayattan soyutlandı. Oyun türünün asli amacı gerçek hayata en yakın olanı yapmak olsa da oyun sunucuları ve oyuncu topluluğu, yıllar içinde birçok konuda gerçek dışı bir alışkanlığın benimsenmesine, bu tarz bir kültürün yaygınlaşmasına önayak oldu.

 

Günümüz Birleşik Devletler'inde yaşayan birçok insan kökeninden bihaber, kendini sıradan bir Amerikan vatandaşı olarak tanımlar, geçmiş milliyeti hakkında herhangi bir bilgiye sahip değildir. Ülkede yaşayan her on kişiden altısı beyaz, ikisi Hispanik veya Latin, biri Afroamerikan, kalan onda birlik kısmıysa Asyalı, Kızılderili veya diğer etnik gruplara mensup insanlardan oluşur. Bu dağılım bir yana, vatandaşların yarısından fazlası geçmiş kökenini hatırlamaz; en fazla ailesinin bir zamanlar Avrupa'dan, Asya'dan veya Afrika'dan gelmiş olabileceğini söyler. 

 

Yine bu ülkede insanların onda altısı dini inanç olarak Hristiyanlığı benimser, onda üçüyse herhangi bir inancı benimsemez. Kalan onda üçlük kısmı çoğunluk sırasına göre Yahudiler, Müslümanlar, Budistler veya diğer dini inançlara sahip insanlar meydana getirir.

 

Bu bağlamda Los Santos'ta yaşayan bir karakteri yöneten biz oyuncular, sayımız çok olsa dahi ortak bir akla sahipmiş gibi hareket etmeli, popülasyon dağılımını buna göre ayarlamalıyız. Veriler ışığında şehrin büyük çoğunluğunun İtalyan, Rus veya farklı milletlere mensup insanlardan oluşmaması gerektiği konusunda artık bana katıldığını umuyorum. Yine konsept konusuna değinmekte de aynı şekilde fayda var. Vory V Zakone, Rusya'da Ekim Devrimi'nden sonra ortaya çıkmış bir yasa dışı kültür grubudur. 1917'de gerçekleşen Ekim Devrimi kalıntılarının 2023'e ulaşmasını ve bugün hala güçlü olmasını bekleyemeyiz. Buna, Cosa Nostra ve benzeri kültürler de dahildir. İstisnalar kaideyi bozmaz, diyerek neredeyse tüm klasikleşmiş kültürlerin artık hiçbir etki gücünün kalmadığını, bunların yalnızca Hollywood filmlerinin bir malzemesi olduğunu ayrıca hatırlatmak isterim.

 

Yine Amerika, özgürlükler ülkesi olarak nitelendirilse dahi halen azımsanmayacak bir çoğunluk, LQBTQI+ taleplerine olumlu bir bakış açısıyla yaklaşmaz. Vatandaşların neredeyse tamamına yakını, tıpkı dünyanın geri kalanında olduğu gibi heteroseksüel bir yönelime sahiptir. Bunun dışında; insanların yarısından çocuğunun vücudunda dövme bulunmaz, çoğu kadının saçı da beyaza boyalı değildir. Yapılması planlanan rollerin ve karakter tasarımlarının bu doğrultuda gerçekleştirilmesi bir rol evrenine gerçekçilik katacağı gibi, o oyuncu için de oyunu daha keyifli hale getirir. 

 

"Azınlıklara, istisnalara ihtiyacımız var fakat çoğunluk ve sıradanlık, daima bir yerin asıl kültürünü temsil edeceği için sanal bir evreni daha gerçekçi kılar."


 

Girişimcilik

 

Tamamen sıradan bir karakter yönetmek aslında çoğunlukla olması gerekendir, oyuncu topluluğunun büyük bir kısmı bunu yaptığında gerçekçiliğe büyük oranda katkı sağlanmış olunur. Buna rağmen bazı istisnalara ve atılımlara, tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi sanal bir evrende de ihtiyaç vardır. Tüm bunları yaparken zaman zaman kullanıcılar tarafından eleştirilebilir, taş yağmuruna tutulabilirsin. Takma, özgün olmak iyidir. Aşağıya, rehberin asıl amacının bu olmaması dolayısıyla sadece kısa bir süre için üzerine kafa yorup kısaca detaylandırdığım basit ama nispeten farklı sayılabilecek birkaç rol konsepti fikrini bırakıyorum. Farklı türden rol içerikleri yine oyunu hem senin için hem de topluluk adına daha eğlenceli bir hale getirir.

 

Natural Life School

Ana binası Pillbox Hill'de bulunan uygulamalı bir hobi okuludur. Katılımcıları, kuruluşa aylık olarak ücret öder. Avcılık, kamp, dağcılık, dalgıçlık, yamaç paraşütü ve doğa yürüyüşleri gibi farklı alanlarda faaliyet gösterir. Her branşın başında o branşla ilgili bir eğitmen bulunur. Eğitmen, branşa yeni katılan öğrencilere kısa süreli bir teorik eğitim verdikten sonra bilgileri pratiğe dökme ve hobi amacıyla bunların uygulanması için koordinatörle birlikte planlamalar yapar. Koordinatör, eğitmen taleplerine göre çeşitli kuruluşlarla irtibata geçerek güvenlik, ekipman, bölge ve yiyecek konusunda çalışma yapar. Her bir dönem otuz (30) günü kapsasa da okul katılımcıları, tıpkı bir spor aktivitesi gibi Natural Life School kayıtlarını sürekli olarak yenileyebilir, düzenlenen hobi programlarına -daha önce eğitim aldılarsa- eğitim almadan katılabilir.

 

San Adreas Tourism Agency

Ajansın Los Santos merkez binasında yaz sezonunda haftada bir, kış sezonundaysa ayda bir olarak düzenlenen otobüs seferleriyle şehir içi, şehir dışı tüm önemli noktalar, tarihi ve turistik yerler ziyaret edilir. Önemli noktalarda otobüsten inilerek bir rehber eşliğinde gezi katılımcılarına kasaba, yerleşke, bina veya kanyon hakkında tarihsel, efsanevi bilgiler aktarılır. Gezi bir gece, iki gün sürer ve yemek, konaklama gibi hizmetler katılım ücretine dahildir.


Chiliad Mountain Hunting Club

CMHC tek binadan oluşan, toplanma alanı Paleto Bay kasabasında bulunan sivil bir kuruluştur. Kâr amacı gütmeyen kulüp, avcılık faaliyetlerini bir hobi olarak benimsemiş bireylerin katılımıyla ortaklaşa etkinlikler düzenlemeyi, bireysel ilişkileri geliştirerek avcılık planlamaları yapmayı amaçlar. Kulüp üyelerinden herhangi bir katılım ücreti talep edilmez. Üyelere, istisnai olarak bazı ekipmanlar sağlansa da genel anlamda katılımcıların kendi ekipmanlarına sahip olmaları beklenir. Kulübe katılım için belirlenmiş minimum yaş yirmi birdir.


The Strongest Person  W. Vinewood Presents

Şehir merkezinin güney batısında bulunan adada hayatta kalma benzeri programlar faaliyete geçiren, bunun yanında koşu, yüzme yarışları gibi çeşitli etkinlikler düzenleyen bir yayın organizasyonudur. Güvenlikle ilgili çalışmalarını Walrus Corporate Security, yayın sürecini Los Santos News Network ile Weazel News ve ödüllendirme süreçlerini The Pasific Agency gibi kuruluşlarla anlaşma, reklam amaçlı sponsonluk gibi yollarla yürütür. Yayınlanan her programın yalnızca bir kazananı olurken ödül, yarışmayı kazanan yalnızca en güçlü yarışmacıya verilir.

 

People's Voice Association — Los Santos Representation

Kâr amacı gütmeyen, bu konuda resmi bir açıklaması bulunmasa dahi demokratlara yakınlığı ile bilinen bir çeşit aktivist sivil toplum kuruluşu (STK), derneğidir. Üyeleri, hükümetin şu anda demokratların elinde olmasından dolayı eskisi kadar sık faaliyet göstermese de iklim, insan hakları, hayvanları koruma ve cinsiyet eşitliği gibi popülist konularda aydınlatma faaliyetleri yürütür.

 

"Bunlar, belki ilham verici gelebilir fakat gerçek bir rol oyuncusu olarak daha iyisini yapmak her zaman senin elinde olacak."

tarihinde Shaweton tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
  • Teşekkürler! 2
gönderildi

Yararlı bilgilerle dolu bir konu daha, her şey için teşekkürler!

gönderildi

Bana yararlı olacak, güzel bilgiler var

gönderildi

Elinize sağlık.

gönderildi

Elinize sağlık dost.

gönderildi

Eline sağlık

  • 3 hafta sonra...
gönderildi

Gerçek anlamda özgün bir rehber olmuş. Herhangi bir bölümünü daha önce bir platformda görmemiştim. Bilgilendirici, emeğine sağlık.

Görüşmeye katıl

Şimdi yayınlayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Bir hesabınız varsa, şimdi oturum açın.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömüldü.   Bunun yerine bağlantı olarak görüntüle

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    • Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.
  • En Çok Katkı Verenler

  • Konular

  •  

  • İletiler

    • ReiFirst
    • ReiFirst
    • ObusHaydar
    • UnderJR23
      ARSON RAPORLARI   YANGIN DEDEKTİFİ RAPORLAMA BÖLÜMÜDÜR KAMUOYU PAYLAŞIMI RAPOR GİREN PERSONELİN HABERİ OLMADAN KESİNLİKLE YAPILAMAZ.   A) PERSONEL VE DOSYA BİLGİSİ TARİH VE SAAT 30-04-2025 İSİM SOYISIM  Selina G. Margrave KIDEM  FF III      PERSONEL NO      25201     B) YANGIN DETAYI BAŞLANGIÇ SAATİ 30-04-2025 Saat bilinmiyor KONTROL ALTINA ALINIŞ SAATİ  30-04-2025 03:00 LOKASYON Grapeseed KULLANILAN MADDE Bilinmiyor * KULLANILAN MADDE BÖLÜMÜNE YANGININ ÇIKIŞINA SEBEP OLAN MADDEYİ GİRİN (BENZİN, ELEKTRİK KAÇAĞI VS.) C) HASARLAR VE MAĞDURLAR YANAN ALAN (m²) 1.230 m2 YARALI SAYISI         0 1) 0 2) 0 EX SAYISI      3+ 1) Kimlik bilinmiyor (Watson ailesiyle bağlantılı olduğu düşünülüyor) 2)Kimlik bilinmiyor MADDİ HASAR   $410,000 *HER BİR KİŞİ İÇİN BİR KUTUCUK EKLEYİNİZ (ENTER), YARALI YA DA EX YOKSA BOŞ BIRAKIN  YANGIN ÇIKIŞ SEBEBİ             (X) Belirsiz | ( ) Kundaklama | ( ) Kaza | ( ) İhmal | ( ) Terörizm Faaliyeti | ( ) Doğal Afet                      * KUNDAKLAMA KESİNSE KUNDAKLAMA KUTUCUĞUNU İŞARETLEYİN. DİĞER İSE NOT BÖLÜMÜNDE BELİRTME YAPINIZ YANGIN DEDEKTİFİ NOTLARI VE KANIT BÖLÜMÜ (FOTOĞRAF DA EKLEYİNİZ) 08-04-2025 tarihinde gece saat 02:00 sularında, LSFD telsiz ağına düşen ihbar üzerine Grapeseed bölgesine LSSD ve LSPD desteğiyle birlikte intikal edilmiştir. Olay yerine varıldığında büyük bir ahır yapısının alevler içinde olduğu görülmüş, yangına ENGINE ekipleri tarafından müdahale edilmiştir. Aynı anda ARSON birimi tarafından başlatılan Area-Check çalışmaları sırasında çevrede herhangi bir yaralı ya da EX şahsa rastlanmamıştır. Yaklaşık bir saat süren müdahalenin ardından yangın kontrol altına alınmış ve soğutma işlemleri tamamlanarak bina içerisi incelenmeye uygun hale getirilmiştir. Ahır içerisine girildiğinde üç farklı noktada EX şahıslar bulunmuştur. Şahısların kimlikleri tespit edilememiştir, ancak bir tanesinin Watson ailesiyle bağlantılı olduğu değerlendirilmektedir. Yangının çıkış nedeni tespit edilememiştir. Yapı tamamen kullanılamaz hale gelmiş, ahırın yanı sıra iki traktör de ciddi hasar almıştır. Ahırın ilerisinde, sol arka tarafından hasar almış halde bulunan bir Emperor marka aracın iç incelemeleri sonucunda, aracın Daisy Watson’a ait olduğu belirlenmiştir. Elde edilen tüm bulgular, olay yerinin detaylı raporlandırılması ve adli soruşturma birimlerine aktarılması amacıyla kayıt altına alınmıştır. EX şahıslar uygun ekipmanlar ile bina dışına alınmıştır.
    • bekointhehood
      biz samp'ın emektarıyız amca
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Terms of UseGizlilik Politikası